Ade orang ikut ke?

Wednesday, July 10, 2013

Phuket Travel log Day 3 for 1st Anniversary

Phuket Travel log Day 1 for 1st Anniversary
Phuket Travel log Day 2 for 1st Anniversary

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Lambat sikit update blog sbb tgh fokus dgn isu di Lahad Datu. Pastu prepare dokumen utk meeting esok. Pastu dapat memo meeting esok nye tunda ke hari Jumaat. Okaylah. This is my travel log Day 3 di Phuket.

2/3/2013 pagi kami bangun agak lewat sbb mlm tu balik dalam pkl 1am & solat pastu tido dlm pkl 2 or 3am mcm tu dengan packing lagi sbb kami kene check out. Lepas bangun dalam pkl 10.00am kami pun buat final packing. Tepat jam 12.00pm kami beredar keluar dari bilik 308 menuju ke Lobi. Pas proses check out kami tinggalkan beg2 kami kat Bellboy and bgtau akan dtg balik amek nanti bile nk buat airport transfer.

Aku & wife sewa moto dalam harga rm30 utk satu hari. Kami xnk jalan kaki sbb tgk matahari sgt panas.. direct sun light.xde awan. hitam ooo. Motif kami harini adalah utk cari pelekat peti ais. Hehe. Start moto. Tempat pertama kami pergi ialah shopping complex Jungceylon Shopping Mall
. Parking moto kat basement pastu trus naik atas. Kami decide nak lunch dulu sbb lapar. So, cari lah kedai yg halal. Baru kami tau yg siang sgt susah cari makanan halal sbb warung2 x buka. Bayangkan kami nampak satu kedai ade tulisan halal di depan kedai. Kami dah duduk ni belek2 menu lepas di beri. Dlm menu ade pork. Halal mendenye.. Kami pun bangun terus beredar. Cari lagi pusing2. Agak lapar lah sbb tangan aku dah ketar. Jumpe kedai sushi cek dulu ade pork ke tak. xde. jadi tanye wife nk makan sushi x? "Ikut abglah.. syg x kisah"... Padahal die yg makan byk nanti. Hahahaha... Disebelah kedai sushi tu ade kedai kebab pastu jumpe ade gambar nasi ngna ayam. Kami belek2 xde pork menu so kami decide makan je lah wlupun dah x sedap!. Lepas makan kami psuing lagi naik moto seluruh Patong tu 2-3 pusingan.. Last2 kami berenti massage. Hahahaha. Amek 1 jam.

Selesai massage kami decide utk hantar moto sbb nak amek passport. Mase sewa moto tu, passport dijadikan cagaran utk jaminan moto dipulangkan. Pas pulangkan moto kami menunggu waktu utk dihantar ke airport. Tepat pkl 6.00pm, van hotel bgtau time to go to airport. Kami discuss ngan driver bleh x hantar kami ke Canal Resort, its very near to airport aku cakap. Yes die jawab. Very near. siap cakap okay. Kami pun excited lah xyah lah nak jalan kaki or sewa teksi utk ke situ dari airport. So aku & wife trtdo dalam van. Lebih kurang after 45 minit mcm tu aku tgk driver ni x hantar ke tempat Canal Resort. Terus ke airport je. Jangkaan aku tepat! die x hantar. Smpi di airport kami tanya skali lagi minta tolong hantar kami ke sana, die cakap tak boleh hantar. die suruh naik teksi. Kambing betul. cakap awal2 kan senang. Aku dah naik angin. Last2 xpelah nama pun backpack so aku berfikiran positif. Aku masuk Departure Hall and bgtau kat wife beli maggie cup and donut utk bawa ke resort sbb malas nk kluar dari bilik utk dinner. Aku pun call hotel utk minta amek. Die ckp x amek. aku bgtau lah dlm agoda ade airport transfer apesal xleh amek. Die kate xde servis tu. Suruh pakai teksi bayaran dalam 200 baht. RM20.00 lah.

Kami g ke booth2 teksi driver. Booth pertama die xtau tempat or resort yg kiteorg nk g tu. Teksi call hotel. dah jumpe tempat nye die ckp boleh hantar. Aku tanye lah harga die brape, die minta 400 baht which is RM40.00. Gila apa. Padahal 5 minit driving je kot. Jalan kaki je jauh sbb byk simpang. Aku trus x layan and g booth teksi sebelah die. Teksi sebelah kate die tau tempat nih. Minta 300 baht. aku cakap hotel bgtau 200 baht je. Jadi teksi pun setuju. Kami ikutlah driver teksi tu. Mmg betul 5 minit driving cuma kami je xtau tempat. Klu jalan kaki agak jauh lah. Sampai di resort tu kami pun check in. Resort RM88 je. so faham2 je lah, Hehe... Tp bagi kami berbaloi sbb resort tu bersih and ade airpanas. Okaylah utk transit. Rupenye bukan kami sorang je transit situ, ramai lagi. So idea aku last minit tepat.

Smpi bilik Aku & wife mandi, masak maggie cup, makan donut & terus tido sbb sgt penat haritu and kene g airport pkl 6.30am. Selesai sudah travel log hari terakhir kami di Phuket. Aku & Wife bincang kami akan ke Phuket lagi 3-4 tahun akan datang.

Adios Phuket!!! See you again next time!!















No comments:

Post a Comment