Ade orang ikut ke?

Friday, March 1, 2013

Phuket Travel log Day 1 for 1st Anniversary

Assalamualaikum & salam sejahtera... 3/3/2013 genap setahun perkahwinan aku & wife. Jadi i want to make it special so i bought 2 ticket to Phuket which is i already planned for my bachelor party last year before i married. So fatah and i decide to back pack over here. Tapi 1 month before we go, UMP jadi tuan rumah MASUM SIRI I.. So kami buat kata putus utk cancel trip backpack... Lupekan apa yg dh berlaku...

Day 1: Our flight to Phuket 6.10pm ... So kami gerak dari selayang pkl 2.00pm ... Minta tolong abah hantar ke komuter Batu Caves utk ke KL Sentral. Dari KL Sentral kami amek Skybus ke LCCT. Tu yg kami lalu flyover runtuh tu sblm smpi tol Putrajaya...

Sampai kat LCCT, Wife ckp x solat Asar lagi.. Jam dh 5 suku... So aku pun decide xpe, solat je sbb aku dh print boarding pas siap2 sblm gerak.. Sementara tggu wife selesai solat, aku g withdraw duiy emergency dlm RM500. Tibe2, sume ATM aku try withdraw duit xleh!!! CIMB, AMBANK, Bank Rakyat, Bank ISLAM, HSBC AManah pun xleh... Aku dh cuak.. Duit cukup2... Damn!! Polis lalu aku tanye, kat departure ade mesin ATM x? Alhamdulillah Polis tu ckp ade. Tq PDRM.. After wife dh solat trus g boarding. Setel Imigresen sume trus g scan... Wife scan dulu thank aku... Tibe2 lagi!! Polis suruh buka beg 2-2... Bini aku kene buang massge oil and aku xkene wlupun lebih 300ml sbb ckp utk mata... Hahahaha... Gate kami is T7.. Pkl 6.00pm kami pun masuk flight.. Flight amek masa dlm 1jam je.. "Cabin Crew please be seated for take off"...

"Cabin Crew please be seated for landing. Tq"... Yeah!! Dah sampai!! ... Kat sini Airasia gune airbridge x gune tangga. Baguslah... Lepas clear imigresen n custom, aku g pusing2 airport cari spot utk tdo mlm ahad hari sabtu sbb flight hari ahad awal pagi. Namapun backpack. Cincailah... Hehe... Aku g ke Departure Hall... Jumpe! Mark tmpt tu... Hehe... Pastu cari org yg pegang kertas nama wife aku... Jumpe!!! Tp kene tggu skjp.. Airport time tu sgt pack... No wonder lah tmpt tumpuan around the world. Tgk airlines yg landing sini dr sluruh dunia.. Perjalanan dr Airport ke tempat penginapan dlm 1jam.. Agak jauh.. Alhamdulillah slmt smpi kat airport... Aku & wife trus pusing2 area resort. Nama resort SEA SUN SAND RESORT & SPA.. Tempat nye? Subhanallah!! Cantik!! Pastu kami g jalan2 area swimming pool.. Pun cantik jugak... Time to check in.. Masuk bilik.. Kami x dinner lg so kami decide just nk jalan kaki dekat2 je..

Kami start jalan yg menuju pantai... Lalu tmpt2 massage & kedai2... Nak pusing2 cr halal food... By da way, resort kami bethl2 depan masjid sbb tu kami confident mesti ade halal food.. Pusing punya pusing kami jumpe jugak... Jalan yg menuju ke Bangla Road.. Kami pun dinner lah! Order tom yam, kamg kung, and kueh tiaw... Lepas makan kami plan nk g massage kaki.. So byk sgt tmpt massage kami survey harga.. Jumpe yg paling murah dlm 200baht bersamaan rm20 je.. Murahlah klu dibandingkan dgn KL rm50 sejam.. Etah2 lebih... Kami pun massage... Lepas massage kami jalan kaki balik hotel utk berehat for next program esk nye sbb kene bangun awal seawal 630am...

Sampai di hotel kami pun mandi.. Kami solat berjemaah Jamak Taahir Qasar Isyak & Maghrib.. Pas selesai solat... Kami pun tido lah!! Ye ke tido?? Lalalalalala...

Selesai hari pertama!!!

Gambar lain akan diupload serentak utk kesemua hari.







No comments:

Post a Comment